
BenQ szerviz tudnivalók
Ügyintézés (GY.I.K)
K: Mi tegyek ha BenQ készülékemet hibásnak vélem?
V: Amennyiben meg szeretne bizonyosodni, hogy a termék egyes szolgáltatásai hibásan működnek-e, esetleg bizonytalan vagy kérdése van bártan vegye fel kapcsolatot kollegáinkkal, akik készségesen segítenek a probléma megoldásában. Sok esetben hasznos lehet ha áttekinti „Termékinformáció (GY.I.K.)” menüpontunkat, melyben sok napi szinten előforduló kérdésre találhat választ.
K: Mi a teendő ha készülékem valóban meghibásodott?
V: Hozza be szervizünkbe a terméket, ahol mi bevizsgálásra átvesszük azt, vagy rendeljen hozzá futárt!
K: Hogyan vehetem igénybe a futárszolgálatot? Mit érdemes tudni róla?
V: Garanciális eseteknél kérjük töltse ki az alábbi hivatkozáson található RMA bejelentöt, ez után nyílik lehetőség a készülék szervizbe történő díjmentes beszállítására:
https://www.benq.eu/hu-hu/support/repair-service/request-repair.html
A futárszolgálat Magyarország területén bármely hivatalosan nyilvántartott címről fel tudja venni a csomagot. Mind az átvétel mind a visszaszállítás munkanapokon és munkaidőben történik.
K: Mire van szükségem garanciám érvényesítéséhez és a futárszolgálat igénybevételéhez?
V: Elsődleges szempont a termék azonosítása, mely szériaszám (serial number, S/N) útján történik. Ennek megléte esetén tud a készülék ügyintézésre rendszerünkbe kerülni. Ezen felül szükséges egy a terméket egyértelműen azonosító számla vagy kitöltött BenQ Jótállási jegy (kivételes eseteket kivéve ezek másolatai is megteszik).
K: Garancián kívül is lehetséges igénybe venni futárszolgálatot?
V: Természetesen. Ilyen igény esetén telefonon vegye fel a kapcsolatot kollegáinkkal, akik tájékoztatják önt a lehetőségekről és a felmerülőköltségekről.
K: Mennyi ideig tart a javítás?
V: Kollegáink mindig törekednek, hogy Ön a lehető legrövidebb idő alatt visszakaphassa megjavított készülékét. A javítás időtartama nagyban függ a hibától és a hiba által érintett alkatrészektől, ezeknek a beszerzése heti többszöri szállítással biztosított és folyamatos.
K: Érdeklődjek a javítás állapotáról, vagy a szerviz tájékoztat róla?
V: Hívását mindig szívesen fogadjuk és készséggel tájékoztatjuk a hiba okáról, a javítás lehetőségeiről illetve jelenlegi fázisáról. Kollegáink a javítás elkészültét követően mindenképpen felveszik Önnel a kapcsolatot az Ön által preferált módon (telefon, email, SMS).
K: Hol találom meg a termékem sorozatszámát?
V: Mind az eszközön mind annak dobozán fel van tüntetve egy 13 jegyű egyedi azonosító. A következő képek segíthetnek ennek megtalálásában és azonosításában.
Termékinformáció (GY.I.K.)
Projektorok:
K: A projektor lámpája nem világít – lamp-LED folyamatosan világít, a power-LED villog, a ventillátorok forognak. Mi a hiba?
V: A projektor éppen a lámpát hűti, amely eltarthat 1-2 percig is. Ilyenkor ne kapcsolja vagy húzza ki a készüléket, hanem várjon – a projektor a hűtés végén ismételten bekapcsol. Előfordulhat, hogy egy nem szabályos leállítás következtében teszi ezt a projektor, ami normális jelenség.
K: Mi a teendő, ha a projektor lámpája nem világít – power-LED sötét, lamp-LED folyamatosan világít?
V: Elképzelhető hogy a projektor lámpája ment tönkre, vagy rosszul illeszkedik a foglalatba. Ebben az esetben áramtalanított állapotban egy csavarhúzó segítségével nyissa ki a projektor lámpaajtaját – ehhez segítséget a kézikönyvben talál – vegye ki az izzót, és amennyiben az izzón nem talál sérülésre utaló nyomot helyezze vissza a foglalatba. Amennyiben kontakthiba lépett fel, úgy a projektor újra működőképes lehet, amennyiben az izzó sérültnek tűnik, szerezzen be új izzót vagy vegye fel a kapcsolatot a szervizünkkel!
K: A projektor fényereje nem olyan, mint új korában, láthatóan halványabb, ez hiba?
V: A projektorok lámpájának az idő múlásával csökken a fénye, a várható élettartam első ötödében körülbelül 25-30%-al. Ez normális és várható tulajdonság. Bizonyos esetekben főleg porosabb környezetben egyes fénytovábbító alkatrészek cseréjére is szükség lehet.
K: Sötét háttérnél homályos, világosabb foltokat látok, elromlott a projektor?
V: Nem romlott el, csak a képalkotó CHIP felületére por került. Ez a környezettől függő tényező, sajnos porosabb környezetben használva a projektort előfordul. Szervizünkben ki tudjuk tisztítani az optikát,
de mint külső tényező nem garanciális esemény.
K: Függőlegesen vagy vízszintesen csíkos a kép, komoly a baj?
V: Ezeket a hibákat általában belső adatkábel vagy csatlakozó kontakthibák okozzák, amik gyakori szállítással vagy poros környezetben használattal hozhatók összefüggésbe, elhárításuk viszonylag gyors és egyszerű.
K: Pöttyös a kép, olyan, mint ha pixelhibás lenne.
V: Ha fehéren világító vagy sötét pixeleket vesz észre a vetített képen, melyek esetleg villognak is, az
meghibásodásra utal. Kérjük vegye fel a kapcsolatot szervizünkkel!
K: A lámpa hamarabb tönkrement, mint ahogy a tájékoztatójukban ígérték!
V: A lámpa feltüntetett élettartama egy ideális körülmények között meghatározott átlagos érték, ami pozitív illetve negatív irányba is eltérhet. Ezen felül rengeteg tényező és környezeti hatás befolyásolja a maximális működési időt. A BenQ projektorokban lévő izzóra 1 év vagy 2000 óra garancia vonatkozik (amelyiket előbb eléri), ha ebben az időszakban történt a meghibásodás, keresse fel szervizünket!
K: Milyen szemüveg kell, hogy a 3D-t nézni tudjam a projektoromon?
V: Mindenképpen egy DLP-link szemüveg szükséges (esetleg egyes típusokon NVision). A televízióknál használt, vagy anaglif szemüvegek nem alkalmasak a célra.
K: Mivel tudom tisztítani a projektor lencséjét?
V: Kizárólag nem karcoló, puha kendővel és alkohollal a projektor kikapcsolt állapotában. Bekapcsolt lámpánál a hő hatására az összegyűlt szennyeződés ráéghet a lencsére, ami maradandó károsodást okozhat.
K: Miért nincs az újabb gyártmányú projektorokban porszűrő?
V: A porszűrő megléte a levegőáramlást csökkenti, ebből következően nagyobb teljesítményű – így
hangosabb ventilátorok beépítését igényelné, vagy több ventilátort egy nagyobb készülékházban.
K: Miért olyan drágák a projektorizzók?
V: Az izzók előállítása úgy történik, hogy extrém nagy nyomású higanygőzt préselnek egy ívkamrákkal ellátott kvarcüvegbe, majd azt lehegesztik. A technológia nem olcsó, ebből következően az elkészült termék sem.
Monitorok:
K: Hiba, ha egy ablak, kép, vagy ikonok lenyomata halványan látszik a képernyőn?
Ez a képmegőrzés (beégés). Akkor fordul elő, ha a képernyőn látható kép hosszabb ideig, akár több órán keresztül jelenik meg a kijelzőn változtatás, képernyővédő vagy a kijelző kikapcsolása nélkül – tipikusan az ikonok, Windows tálca, teljes képernyős alkalmazások felső sávja látszik ilyenkor tartósabban a képen.
A kijelzőtechnológiában használt folyadékkristályokat elektródák vezérlik. Ha a kijelző hosszú ideig ugyanabban a helyzetben marad, az elektródák elektromos töltése folyadékkristályok felhalmozódását okozhatja, amik egy helyzetben maradhatnak ez által nyomot hagyva.
Attól függően, hogy mennyi ideig maradt előzetesen a statikus kép a kijelzőn, az árnyék vagy a körvonal “lenyomata” a kijelzőn ideiglenes, vagy rosszabb esetben állandó is lehet.
Ez a folyadékkristályos technológia jellegének köszönhető, nem minősül garanciális termékhibának. A beégés elkerülése érdekében aktiválja a képernyővédőt vagy az energiagazdálkodási funkciót, hogy a monitor “alvó üzemmódba” kerüljön!
K: Mit tegyek ha a monitoromon pixelhibákat fedeztem fel?
A BenQ LCD-TFT monitorok teljes mértékben megfelelnek az ISO 13402-2 Class II nemzetközi szabvány követelményeinek, pixelhiba garancia kérdésében a szabvány értékei érvényesek.
BenQ pixelhiba garancia táblázat az ISO 13406-2 szabvány alapján* |
||||||
felbontás |
1280*1024 |
1366*768 |
1440*900 |
1600*900 |
1680*1050 |
1920*1080 |
pixelek száma |
1310720 |
1049088 |
1296000 |
1440000 |
1764000 |
2073600 |
fehér pixel (hot) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
fekete pixel (dead) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
beragadt sub-pixel (stuck)** |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
10 |
egy clusteren belüli sub-pixel hiba*** |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
* A feltüntetett értékek a maximális megengedett hibák számát jelzik. | ||||||
** Egy pixel 3 sub-pixelből áll: piros, kék, zöld. Ezek be- vagy kikapcsol állapotban ragadása különböző színű pixeleket eredményezhet. Egy pixelen belül több sub-pixel meghibásodása egy hibának minősül. | ||||||
*** A cluster egy szomszédos pixelek alkotta 5*5-ös csoport. |